Thursday, October 12, 2006

Tegenstellingen, Grid en Stramienen

Goed, we moesten nu een presentatie gaan maken voor ReDesign. De bedoeling was dat je je Ik- merk showde samen met drie tegenstellingen die je gemaakt had in Paint, Photoshop ofwel Pain Shop Pro. Dat was niet alles, ook moest je een moodboard van A2 formaat maken en een grid en stramien. Zo fanatiek als ik was maakte ik drie moodboards, van elk moodboard twee grids en twee stramienen. Het duurde even voordat ik in de gaten had wat grids en stramienen waren maar uiteindelijk is het toch allemaal gelukt. De plaatjes van deze presentatie zijn dan ook te vinden op mijn blog.

Symmetrie vs. Asymmetrie

Symmetrie vs. Asymmetrie
Het lijkt alsof de twee plaatjes allebei symmetrisch zijn, maar dat zijn ze dus niet. Dat komt vooral door de kleuren die ik gebruikt heb.

Ruimtelijk Vs. Plat1

Ruimtelijk vs. Plat
In allebei de plaatjes heb ik een horizon weergegeven. Het eerste plaatje is veel ruimtelijker omdat er schaduw in de kubussen den driehoeken zit.

Warm Vs. Koud

Warm vs. Koud
Het moet een soort botsing voorstellen tussen warm en koud. De achtergrond kleur is groen omdat dat de mengkleur is van blauw en geel.

Moodboard 1

Dit is mijn eerste moodboard met als thema Australie. De rode kleur is er opvallend en heb ik dan ook gebruikt in de individuele afbeeldingen.

Moodboard 2

Mijn tweede moodboard met als thema Herman Finkers en Johnny Depp. Ik vind dat jij zelf door andere mensen beinvloed wordt en daarom vond ik het mooi om daar ook een moodboard over te maken.

Moodboard 3

Mijn derde en laatste moodboard met als thema Films. De honderd foto's hangen ook op mijn kamer en mijn hobby is films en series kijken.

Grid 1

Dit is mijn eerste grid voor mijn eerste moodboard.

Grid 2

Dit is mijn tweede grid voor mijn eerste moodboard.

Stramien 1

Dit is mijn eerste stramien

Stramien 2

Dit is mijn tweede stramien

Letterbeeld 1111

Je moest ook een letterbeeld maken van je moodboard.
Dat is dus deze. Er zijn drie kleuren te zien die allemaal
de lucht, de rots en de grond moeten voorstellen. Ook zijn de letters
verschillend omdat Australie natuurlijk niet altijd hetzelfde is en ook niet
hetzelfde is als andere landen.

Grid 3

Dit is mijn eerste grid voor mijn tweede moodboard

Grid 4

Dit is mijn tweede grid voor mijn tweede moodboard

Stramien 3

Mijn eerste stramien, ik vond paars erg goed passen bij de duidelijke zwart/ wit foto's.

Stramien 4

Mijn tweede stramien, ik vind het mooi om een plaatje op de achtergrond te doen en het lettertype vind ik er goed bij passen. Vooral omdat de lay-out al paars is.

Letterbeeld 2

Het letterbeeld. De bovenste zin is voor Herman Finkers en de onderste voor Johnney Depp. De kleuren stellen de rondjes in het moodboard voor en de achtergrond de zwart/ wit foto's. Ook de lettertypes passen goed bij de personen.

Grid 5

Mijn eerste grid voor mijn derde moodboard

Grid 6

Mijn tweede grid voor mijn derde moodboard

Stramien 5

Mijn eerste stramien

Stramien 6

Mijn tweede en tevens laatste stramien

Letterbeeld 3

En dan als laatste nog het letterbeeld.
De verschillende kleuren symboliseren de verschillende smaak die ik heb in films en series, net zoals de verschillende lettertypen dat doen. In het midden dan het begin van de film, de 'P' die nog een beetje mager is en nog niet echt lijkt te zijn gevormd. Het begin dus van de film.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home