Wednesday, October 25, 2006

Portfolio

Jaja het is bijna zover. Het portfolio moet al bijna ingeleverd worden en dit zijn alle dingen die daarin moeten zitten van ReDesign:

Beschrijf de merkidentiteit van een merk naar eigen keuze volgens het model van

BrandDesign

Lees het openbare gedeelte van het boek ‘Design Anarchy’. Lees de verschillende hoofdstukken en maak een kritische benadering (in beeld) van een merk in de stijl van deze design-anarchy.

Maak en complete merkanalyse van een merk naar eigen keuze.

Maak een semiologische analyse van een ‘beeld’.

Groep: Neem een product wat iedereen bij zich heeft (memorystick, horloge, ….) beschrijf en vergelijk de verschillende persoonlijkheden van deze producten aan de hand van de visuele eigenschappen en de merkeigenschappen.
Vraag een aantal mensen uit je omgeving (ten minste 5) om jou te typeren in drie bijvoeglijke naamwoorden.
100 vragen en 10 antwoorden.

Bepaal van je eigen merk de identiteit en persoonlijkheid. BrandDesign H1.6

Maak een associatieveld/ mindmap.

Bepaal de visuele associaties bij ‘Merk Ik’. Kleurgroep(en) en connotaties. Maak een moodboard.

Maak een logo voor je ‘Merk Ik’.

Maak een poster voor je eigen merk met een (merk)beeld van jezelf en slogan (pay-off), URL en ReDesign-logo.

Maak in een groepje van drie een website (prototype in photoshop) waar alle drie de merken samen een "bedrijf" vormen.

Maak per persoon een verschillende beginpagina van de website van je geanalyseerde merk.

Maak met beeldmateriaal dat je vindt via een zoekmachine een compositie met één van de volgende titels:
Het eiland van de vergeten geheimen.
Het dorp van de vale zwerfhonden.
De laatste rustplaats der giganten.
Nieuwe hoop in vinexland.
Het delirium van een straatnieuws verkoper.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home