Thursday, November 02, 2006

Tweede opdracht

Portfolio Opdracht 2

Lees het openbare gedeelte van het boek ‘Design Anarchy’. Lees de verschillende hoofdstukken en maak een kritische benadering (in beeld) van een merk in de stijl van deze design-anarchy.

Mijn kritische benadering

Poster 1


Waarom ik deze poster gemaakt heb en hoe ik tot dit ontwerp gekomen ben

Zoals je kunt zien heb ik gebruik gemaakt van het merk Barbie. Zelf heb ik er helemaal niets tegen. Ik gebruikte het merk omdat al vanaf het begin dat Barbie heeft bestaan er mensen zijn geweest die er tegen waren. Want Barbie’s zouden niet goed zijn voor meisjes, Barbie is een slecht voorbeeld voor de maatschappij. Zo werd er gezegd dat meisjes zichzelf gingen uithongeren om op Barbie te kunnen lijken, maar ook dat meisjes minder snel tevreden waren met hun uiterlijk omdat ze op Barbie wilden lijken. En Barbie was nou eenmaal perfect.
In mijn afbeelding heb ik ervoor gekozen om een uitgemergeld meisje weer te geven dat eigenlijk het meeste moet opvallen. Daarachter de Barbie’s, want het gaat ten slotte over Barbie en het moet de indruk wekken dat het uitgemergelde meisje bezeten is van Barbie’s. Als lettertype gebruikte ik een speels letterype. De kleur roze ( de bekende Barbie- kleur ) gebruikte is al kleur van het lettertype omdat het toch moest opvallen tussen al die Barbie’s en het een beetje hetzelfde niveau moest hebben als het logo. ‘Wanna play’ staat voor een soort wedstrijd tussen Barbie en dat meisje op de afbeelding.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home