Thursday, November 02, 2006

Zevende Opdracht

Portfolio Opdracht 7

100 vragen en 10 antwoorden.


100 Vragen

Hoe heet je?
Wanneer ben je geboren?
Hoe oud ben je?
Wat is je lievelingskleur?
Wat is je oogkleur?
Waar ben je geboren?
Wat zijn je hobby's?
Waar woon je?
Waar zit je op school?
Welke opleidingen heb je al gevolgd?
Welke studie heb je gevolgd?
Welke studie volg je nu?
Is deze studie een goede keuze geweest?
Wat is je favoriete gerecht?
Wat is je favoriete kleur?
Wat is je favoriete serie?
Wat is je favoriete film?
Wat is je tekenfilmfiguur?
Wat is je favoriete band?
Wat is je favoriete vakantieland?
Wat is je favoriete land?
Hoeveel kinderen wil je later?
Ben je zelfstandig?
Breng je veel tijd met familie door?
Ben woon je nog thuis?
Heb je een goede band met je ouders?
Kijk je veel tv?
Zit je veel te computeren?
Heb je een baantje?
Houd je van lezen?
Wat vind je van jezelf?
Wie is je favoriete zangeres?
Wie is je favoriete zanger?
Wie is je favoriete actrice?
Wie is je favoriete acteur?
Kun je goed met conflicten omgaan?
Hou je van een discussie?
Wat zijn je beste eigenschappen?
Wat zijn je slechtste eigenschappen?
Wat zou je aan jezelf willen verbeteren?
Waar ben je het meeste trots op in je leven?
Waar ben je het minst trots op in je leven?
Woon je dicht bij school?
Wat voor beroep wil je later uitoefenen?
Wat verwacht je van je toekomstige baan?
Wat verwacht je van deze opleiding?
Wat zijn je dromen?
Heb je veel vrienden?
Wat zijn je vrienden voor personen?
Kun je je goed vergelijken met je vrienden?
Heb je een relatie?
Drink je alcohol?
Wat is je geaardheid?
Wat is je afkomst?
Geloof je in reïncarnatie?
Wat is je sterrenbeeld?
Wat vind je het belangrijkste in het leven?
Spreek je vaak met je vrienden af?
Is geld belangrijk voor je?
Waar geef jij je meeste geld aan uit?
Besteed je veel geld aan je uiterlijk?
Wat voor telefoon heb je?
Doe je veel computerspellen?
Met welke programma's heb je ervaring op de computer?
Wat is je msn nickname?
Heb je huisdieren?
Wat is je achternaam?
Heb je broers/zussen?
Hoe heten je broers/zussen?
Zou je meer of minder broertjes/ zusjes willen hebben>
Ben je creatief?
Zijn je ouders gescheiden?
Wat voor werk hebben je ouders?
Op wat voor type jongens val je?
Waar let je op als je iemand voor het eerst ziet?
Geloof je in liefde op het eerste gezicht?
Ben je een uitsteller?
Ben je een dromer?
Ben je perfectionistisch?
Ben je een planner?
Ben je agressief?
Ben je intuïtief?
Ben je een leider?
Ben je een binnen- of buitenmens?
Ben je een ochtend- of avondmens?
Ben je gelovig?
Ben je tevreden met jezelf?
Ben je voor de doodstraf?
Ben je ooit in aanraking gekomen met de politie?
Heb je een strafblad?
Geloof je in buitenaardse wezens?
Wat vind jij van de oorlogen op de wereld?
Kun je je snel aanpassen aan mensen in situaties?
Op welke politieke partij stem jij?
Vind jij Nederland vol?
Ben je donor?
Ben je een harde werker?
Ben je nuchter?
Ben je sociaal?
Ben je een doorzetter?



10 Antwoorden

Vraag 1
Welke studie volg je nu?

Ik volg op dit moment de studie Communicatie & Multimedia Design op de HAN in Arnhem. Ik zit nu ongeveer drie maanden op deze opleiding en het bevalt me goed. In het begin ging het wat rustig omdat we nog op moesten starten maar nu doen we al veel. Ik heb de vakken ReDesign en Wiki op dit moment en het zijn heel interessante vakken. Het blok is alleen alweer bijna voorbij en nu krijgen we andere vakken. Ik ben benieuwd hoe dat gaat lopen!

Vraag 2
Wat zou je aan jezelf willen verbeteren?

Ik zou aan mezelf willen verbeteren dat ik eigenwijs ben en perfectionistisch ben. Eigenwijs is namelijk niet altijd handig, vooral niet als je samen moet werken. Perfectionistisch is ook niet een heel erg nadeel het is gewoon vaak vervelend omdat ik dan langer aan iets werk dan anderen omdat ik het zo graag goed wil doen. Verder kan ik nachten wakker liggen over iets dat ik dan wil verbeteren, maar ik weet niet hoe. Gelukkig schiet me dan altijd wel iets te binnen.

Vraag 3
Wat verwacht je van deze opleiding?

Ik verwacht van deze opleiding veel te leren over hoe het er aan toe gaat in de ‘echte wereld’. Eerst was basisstof en dan meer praktijk gerichte opdrachten. Ook denk ik dus dat het belangrijk is dat we klaar gemaakt worden voor de tijd nadat we ons diploma behaald hebben. Verder kijk ik wel hoe het gaat het is natuurlijk ook allemaal nieuw. Ik ben benieuwd.

Vraag 4
Zit je veel te computeren?

Ik zit inderdaad veel achter de computer. Al van jongs af aan deed ik dat graag. In het begin had ik thuis nog geen Internet, dus dat is dan wat minder maar daarna kreeg ik ook zelf een computer op mijn kamer. Daarop kon ik van alles doen en toen begon ik vooral met het ontwerpen van dingen. Voordat ik dat deed op de computer, tekende ik heel erg veel.

Vraag 5
Hou je van een discussie?

Ik houd wel van een discussie, al helemaal als ik zeker weet dat ik gelijk heb. Ik vind het leuk en uitdagend om mensen over te halen naar mijn kant. Met samenwerken kan dat wel eens handig zijn, alleen ga ik dan nooit in een hevige discussie anders krijg je ruzie. Met mijn vader, bijvoorbeeld, ga ik vaak in discussie over hele onzinnige dingen maar dat is dan weer wat anders.

Vraag 6
Waar ben je het meeste trots op in je leven?

Ik ben eigenlijk op veel dingen in mijn leven trots. Dat klinkt vast heel stom maar dat is wel zo. Het meeste trots ben ik, denk ik, wel op het feit dat ik 4 Havo in een half jaar gedaan heb. Het was ook erg moeilijk en ik moest echt heel veel inhalen. Ook hadden we een heel lang rooster, bijna elke dag 8 of 7 uur, en dan moest je thuis nog huiswerk maken en leren. Maar op het slagen in 5 Havo ben ik ook trots, omdat er veel mensen op mijn basisschool gezegd hadden dat ik dat niet kon. Heb ik dat dan toch even wel mooi gedaan. En als ik ooit nog mijn rijbewijs haal….. dan ben ik daar zeker het allermeeste trots op!

Vraag 7
Wat voor telefoon heb je?

Ik heb een Sony Ericsson W900i. Veel mensen kennen deze telefoon niet. Het is echt een multimedia- telefoon. Ik heb hem pas geleden gekocht en het is een swivel telefoon. ( Dat betekent dat je de telefoon niet uit elkaar schuift maar uit elkaar draait ). Ik heb deze telefoon mede gekocht omdat er veel MB in zat, namelijk 512 MB, maar ook omdat je veel mee kunt doen. Zoals MP3 luisteren ( en er veel opzetten ), filmpjes bekijken én ook heel belangrijk, uitbreidbaar geheugen. We hebben toen ook een opdracht in de les gedaan dat je elkaar kunt herkennen aan zijn/haar telefoon. Ik denk dat daar wel iets van waarheid inzit, toch denk ik niet dat mensen mij kunnen herkennen aan mijn telefoon. Maar ik ben nog steeds heel blij met deze telefoon en daar gaat het om.

Vraag 8
Welke opleidingen heb je al gevolgd?

De eerste ‘echte’ opleiding die ik volgde was Mavo- Havo. Dat deed ik één jaar en daarna ging ik naar een andere school. Daar moest ik kiezen tussen Havo en Mavo ( ondertussen alweer VMBO ) en ik koos de Havo. Ik bleef nog twee jaar lang op die school Havo doen en besloot om daarna eindexamen te doen voor VMBO. Ik haalde mijn diploma meteen en ging daarna naar het ROC. Ik wilde graag onderwijzeres worden en dat gaat alleen met een Havo- vooropleiding. Dus ik besloot om eerst onderwijs-assistent te worden en daarna door de stromen naar de Pabo ( dat kon namelijk ). Die opleiding beviel me totaal niet, omat ik ontzettend veel SPW onderwerpen kreeg, wat ik helemaal niet had gekozen! Ook kwamen leraren vaak niet en ook nog eens te laat. De hele school was eigenlijk één grote bende want er werd nooit eens iets goed geregeld. Ik besloot om 4 Havo te gaan doen. Ik mocht met Kerst instromen op het Merlet in Cuijk. Het was erg hard werken, want ik moest nog veel dingen inhalen en ook nog bijblijven bij de rest. En men zegt dat 4 Havo het zwaarste jaar is… Maar gelukkig, na hard leren haalde ik 4 Havo en mocht ik door naar de vijfde. Ook in de vijfde was het niet gemakkelijk, maar ook daar slaagde ik zonder één tekort. Uiteindelijk kwam ik dan terecht in Arnhem, waar ik het heel erg naar me zin heb.


Vraag 9
Ben je zelfstandig?

Ik denk van mezelf dat ik wel zelfstandig ben. Toch ben ik daarentegen ook een planner en vind ik het vaak wel leuk om samen met iemand iets te gaan doen. Ik zal bijvoorbeeld nooit snel alleen gaan winkelen omdat dat gewoon leuker is met iemand anders erbij. Dingen zoek ik zelf vaak uit, maar soms als ik er echt niet uit kom ( en dan bedoel ik ook echt niet uitkom ) en het ook aan iemand anders kan vragen dan doe ik dat wel.

Vraag 10
Ben je een planner?

Ik ben echt een ontzettende planner. Ik wil alles van tevoren weten en ook dat er volgens schema gewerkt wordt. Als er dan soms iets niet gaat zoals ik wil kan ik daar ook echt niet tegen. Bijvoorbeeld met de treinen, dan plan ik alles van de voren en dan rijdt één van de treinen opeens niet. Dat vind ik dan erg vervelend. Ook met projecten ben ik een planner. Als er nog een aantal dingen gedaan moeten worden, maak ik een rijtje in mijn hoofd van wat er nog allemaal gedaan moet worden. Dat is verder wel handig, maar je wordt er soms ook gek van!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home