Thursday, November 02, 2006

Tiende Opdracht

Portfolio Opdracht 10

Bepaal de visuele associaties bij ‘Merk Ik’. Kleurgroep(en) en connotaties. Maak een moodboard.



Dit is mijn merk

Logo

De visuele associaties bij het ´Merk Ik´.


Je kunt zien dat ik veel blauw gebruikt heb in mijn merk. Daarnaast heb ik nog gebruik gemaakt van wit en zwart. Het zijn alledrie kleuren die goed bij elkaar passen en samen een sfeer uitstralen. De zwarte filmrollen vallen iets extra op, maar dat is verder niet storend. De naam moest ook opvallen, maar wel een kleur hebben dat past bij het logo zelf. Door de kleur die ik nu gebruikt heb, valt de naam dus goed op én past het bij het logo. Ik vind dat Australië mooi staat in het logo, omdat het niet storend is. Verder heeft het een mooi effect bij de letter ‘A’ van Anne.

De drie moodboards die ik gemaakt heb

Moodboard 1

Moodboard 1

Moodboard Australië
Australië is in mijn logo te zien en daarom heb ik daar ook een moodboard van gemaakt. De oranjeachtige kleur viel erg op en ik besloot die te gebruiken voor de andere plaatjes in mijn moodboard. Behalve het oranje, is het een rustig beeld. Zelf hou ik ook erg veel van rust, met een beetje spanning op z’n tijd. Die spanning heb ik weergegeven in de verschillende afzonderlijke plaatjes die allemaal oranjeachtig zijn. Het zijn allemaal plaatjes van de natuur die erg stil en rustig is, maar door de kleur erg opvallend zijn.

Moodboard 2

Moodboard 2

Moodboard Herman Finkers & Johnny Depp
Dit moodboard heb ik gekozen om te maken, omdat ik vind dat het iets met mezelf te maken heeft. Het is namelijk zo dat je in je leven beïnvloed wordt door andere personen, of anderen bewonderd om wat ze doen. Dat heb ik dus bij Herman Finkers en Johnny Depp. Daarom heb ik ook hen gekozen om op mijn moodboard te staan. De achtergrond is zwart-wit omdat het bij deze afbeelding gaat om de vormgeving en niet de kleuren. Daardoor wordt een foto meestal mooier. De gekleurde cirkels staan voor de dingen die Herman en Johnny gedaan hebben en waarvan ik vind dat die eruit springen. In het plaatje springen ze er ook uit, waardoor het geheel een mooi effect krijgt. Ik heb hier geen tekst in geplaatst omdat ik zelf vond dat de afbeeldingen al voor zich spraken.

Moodboard 3

Moodboard 3

Moodboard Foto en Film
Bij mijn laatste moodboard heb ik gekozen voor het onderwerp film. Alle honderd foto´s die op dit moodboard te zien zijn, heb ik allemaal op mijn kamer hangen. Het onderwerp film koos ik omdat het toch een soort hobby van me is en ik er veel tijd aan besteed. Verder kan ik er uren over door praten en doe ik vaak ook nog iets mee op de computer, zoals dvd-hoesjes maken. Mede daarom had ik deze opleiding ook gekozen, omdat dvd-hoesjes maken toch een stukje ontwerpen is en ik vind dat ontzettend leuk om te doen. De filmrol in het midden symboliseert het begin van de film en daarmee bedoel ik dat het eerste stukje van een film altijd gemaakt is op een filmrol. Daarom staat de filmrol ook in het midden. Het moodboard straalt verder warmte uit. De verschillende foto staan voor dat ik wat dat betreft veelzijdig ben in films en series. Er zitten namelijk humoristische series en films tussen, maar ook net zo goed dramatische series en films.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home