Thursday, November 02, 2006

Veertiende Opdracht

Portfolio Opdracht 14

Maak per persoon een verschillende beginpagina van de website van je geanalyseerde merk.


Miriam, Ginny en ik kozen voor het merk David & Goliath

TopNav_06

David 7 Goliath is een merk dat verschillende kanten op kan en waar dus ook verschillende websites van gemaakt kunnen worden. Het merk maakt kleding en dan vooral kleding met grappige slogans erop en met leuke figuurtjes.

Stramien David And Goliath

Hoe ik tot deze website gekomen ben
Als eerste ging ik kijken hoe het logo eruit ziet. Het logo van Davind & Goliath heeft de kleur lichtpaars en groen erin zitten. Ik wil de het logo gebruiken als basis voor de website. De kleur paars viel mij het meeste op en daar wilde ik ook iets mee gaan doen. Allereerst wilde ik dat de grappige karakters die David & Goliath op de t- shirts zetten een belangrijke plaats kregen op de webpage. Die kun je nu ook onderaan de linkerkant van de pagina zien. Verder kun je ook zoeken naar de karakters, op naam of op groep. David & Goliath verkoopt kleding, dus vond ik het belangrijk om de online store een plaats te geven in het menu. Verder heeft David & Goliath ook aanbiedingen en die heb ik op de homepage gezet van de site. Helemaal onderaan in het rood. Daarnaast heb je nog de standaard links in het menu. Bovenaan de pagina heb ik een ‘Quote of the day’ gemaakt. De quote die er nu staat is afkomstig van een t- shirt. De verschillende poppetjes langs de rand, zijn dezelfde poppetjes als die op de t- shirts staan. Ik vond het een leuk idee om dat weer te geven op de website en het ook niet te druk te laten lijken. Ik vind zelf dat dat wel gelukt is. Mede door de paarse kleuren, straalt de website koelte uit. Verder is de layout standaard. Ik ben er tevreden over.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home