Thursday, November 02, 2006

Vijftiende Opdracht

Portfolio Opdracht 15

Maak met beeldmateriaal dat je vindt via een zoekmachine een compositie met één van de volgende titels:
- Het eiland van de vergeten geheimen.
- Het dorp van de vale zwerfhonden.
- De laatste rustplaats der giganten.
- Nieuwe hoop in vinexland.
- Het delirium van een straatnieuws verkoper.

Ik heb gekozen voor de derde, de laatste rustplaats der giganten


Dit is mijn compositie


Untitled-99999


Hoe ik tot deze compositie gekomen ben
Bij de zin ‘De laatste rustplaats der giganten’ dacht ik meteen aan dinosauriërs. Je kunt zelfs bijna zeggen dat ik er fan van ben en ik vond het een goed onderwerp voor de poster.
In de laatste periode van de dinosauriërs, 65 miljoen jaar geleden in het Krijt, waren er overal op de wereld vulkanen en vulkaanuitbarstingen. Dat betekende dat er overal as lag op de wereld en zo ook in mijn afbeelding. Het is namelijk het Krijt op het laatste moment bij de inslag van de meteoor. Ik wil er ook nog even bij zeggen, dat deze vulkaan nu nog bestaat. Het symboliseert daarmee de laatste rustplaats der giganten, want deze vulkaan was er in het Krijt al maar nu nog steeds. Ook symboliseert het de hele aarde omdat bijna overal as lag en vulkanen waren.
Dan zijn er nog een aantal dinosauriërs te zien op de poster. Zoals je kunt zien, zijn ze een beetje vervaagd. Hiermee wil ik zeggen dat alle soorten ( ik heb er een paar uitgekozen) uitstierven door de inslag. Omdat deze dinosauriërs in het Krijt ook nog leefden, heb ik deze gekozen en is het ook voor deze dinosauriërs hun laatste rustplaats. De Tyrannosaurus Rex heb ik gekozen om voorop te staan, omdat het een heel mooie afbeelding is daarvoor. Het past precies op de compositie, het is net alsof hij ( of zij ) naar de meteoorinslag kijkt. Ook vind ik de Tyrannosaurus een van de mooiste dinosauriërs was en ook omdat vooral deze dinosauriër leefde in het Krijt.
Op de achtergrond zie je de meteoorinslag. Dat betekende namelijk het einde voor de dinosauriërs en door deze meteoor hebben ze ook op de aarde hun laatste rustplaats gevonden.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home